söndag 16 mars 2008

Matte vs Runa kampen går vidare...

Jag har ju köpt en ny bil en volvo om nu någon missat detta. Eftersom bilen är sprillans ny så åker alla whippar inburade i den bilen vilket en specifik whippet har MÅNGA åsikter om! Efter att ha hört på hennes höga gnisslande i 3 dagar i sträck under arbetsdagar (jag körde mellan 15-35 mil per dag dessa dagar) så var det hårfint nära att jag satte henne på tåget till Katrineholm... Den fjärde dagen började bra med inget gnissel alls, men när jag kom ut från en gård förstod jag varför, för då satt det en liten söt brindle och vit whippet på förarplatsen. Haha sa hon 1 poäng till mig. Runa hade alltså lyckats bända loss burdörren och slunkit ut i det utrymme som bildades. Saga satt såklart snällt kvar i buren, dock med en orolig min på den sneda burdörren. *Suck* Mathias lyckades dock laga dörren igen så nästa dag var det åter inburad whippet som gällde HAH 4-1 till matte så det så!

Så nu laddar jag för kommande veckas kamp, kanske jag ska börja med hörlurar på jobbet? Fast det är tillräckligt svårt att höra min kunder i telefonen som det är genom whippetgnisslet...

Återkomme med rapport om ställningen.

PS Runa var inte halt idag - hurra hurra hurra, undrar om det kan bero på hennes självdosering på 8 stycken vetrimoxin tabletter? DS

4 kommentarer:

Renata och Mats sa...

***Jaha, och du vill ha en till sån där? :))***
(jo, jag vet......är ju likadan själv) Man ÄR ju inte riktigt klok men de ÄR ju så väldigt älskvärda (emmellanåt).

Hurra för att Runa är haltfri!!!
Må det hålla i sig.

ha det så gott / Renata

mariaswhippar sa...

fy på dig Annelie, försöka bura in en sån fin dam som Runa :)

visst e dom underbara, våra whippar. Sen att man troligtvis blir gråhårig vid 35 får man försöka låta bli att tänka på :)

Susanne sa...

Ha ha, undrar om hon är släkt med ett par av mina! Renata föreslog ett cementrör som bur till dem...why not!? Men man måste ju lik förbaskat ha en dörr...och andningshål...
Väntar med spänning på fortsatta rapporter om kampen vart man placerar en whippa!
Hälsningar Susanne i Mattmar

Anonym sa...

Helt annat ämne, men tack för expresshjälpen i helgen! Vi hann tåget med 20 minuters marginal...

Kram Maria
Sommarhagen