tisdag 22 juli 2008

Bilder från helgen.


Stationen, jag bor i rummet till vänster om dörren.
Tjänstebilen jag lånade under helgen.

Problemet med att ha jour på Bjärehalvön är att man måste passera Båstad med alla dessa turister... Bilkö är aldrig kul och ffa inte när man vet att ett sjukt djur väntar på en.

Jag tar mjölkprov från en ko.



Saga myser i en omöjlig ställning på stationen.

Kalvar som bor i hyddor ute. De bor i små grupper om 3-4 st och får mjölk flera gånger varje dag. Just denna dag såg de ovanligt skitigt ut pga det myckna regnandet denna dag. Inne i hyddorna är det ½-1 meter ren halm de kan borra ner sig i.

5 kommentarer:

mariaswhippar sa...

Men hallå vad har jag sagt om dessa rapporter från dit arbete;) Sitter här på mitt kontorsjobb grön av avudsjuka :)

Jenny,Nokia och Leo sa...

Gulliga hyddor, men man ser ju tydligt att de hellre är ute, än under tak.

Sagoruna sa...

Jamen Maria du kan få följa med det är inte så kul som det låter...
Och ja kalvarna är hellre ute så länge det inte regnar, vilket är bra med hyddorna jämfört med en liten box inne i stallet smörkaste hörn vilket annars är kalvars lott i denna storlek.

Elle sa...

Ha! Gillar "Strandad-val-pose:n"!

Anonym sa...

Kul med bilder från ditt spännande jobb. Mera sånt ! :-D
-Jack-